Den store lærerjakten er i gang!

Akershus fylkeskommune søker de beste lærerne til våre videregående skoler! Vi tilbyr både faste stillinger og vikariater.

Skoleregler på høring

Skoleregler (tidligere ordensreglement) for elever ved de videregående skolene i Akershus er nå ute på høring. Høringsfristen er 19. april 2024.

Morsmålmarkering på Roald Amundsen videregående skole

I uke 11 skal skolen markere sin støtte med mange ulike aktiviteter

Foresattmøte Vg3

Vi inviterer foresatte på Vg3 til møte onsdag 10. april klokka 18.00.

Tilbyr skolene en «verktøykasse» mot mobbing

Fylkesråd for opplæring og kompetanse, Lise Hagen Rebbestad, er klar med en «verktøykasse» med tiltak for å få bukt med mobbingen i de videregående skolene i Akershus.

Tusen takk for deltakelsen!

Det var veldig hyggelig å møte så mange elever og foresatte fra 10. klasse på Åpen Skole.

Velkommen til Åpen Skole

Onsdag 24. januar er det Åpen Skole og vi gleder oss til å ta imot foresatte og elever på 10. trinn! Dørene åpnes klokken 18.00 og arrangementet varer til klokken 20.30.

Til deg som ønsker vaksinasjon mot smittsom hjernehinnebetennelse i Vg1

Alle elever i Vg1 tilbys vaksinasjon mot smittsom hjernehinnebetennelse.

Inntaksordning for Akershus vedtatt i fylkestinget

Fylkestinget i Akershus har vedtatt ny inntaksordning fra skoleåret 2024–25. «Nærskoleordningen» til Viken fylkeskommune blir dermed erstattet med ordningen med «fritt skolevalg» i nye Akershus fylkeskommune.

Energisk engasjement i elektrifisering i Melkøya!

I Vg2s tverrfaglige prosjekt utforsket gruppene hvordan ulike energiformer vil være et bærekraftig valg.